Ya Allah, turunkanlah ketenangan dan keampunan...  

Posted by Unknown

Raya-52

Ya Allah, Ar-Rahman, Ar-Rahim,

Sesungguhnya aku insan lemah,

dan selalu berbuat dosa,

Meskipun hatiku cuba berbisik menghalang,

namun aku bagai tidak mampu berbuat apa-apa,

Sekadar pasrah kepada tundukan dunia dan isinya...

Raya-29

Ya Allah, Ar-Rahman, Ar-Rahim,

Engkau peliharalah aku dan keluargaku dari siksaan api neraka,

Janganlah tempatkan aku didalamnya,

Kerana itulah seburuk-buruk tempat kembali,

dan satukanlah hati-hati kami atas ikatan ukhuwah dan iman...

Raya-362

Ya Allah, Ar-Rahman, Ar-Rahim,

Kau pimpinlah aku sepanjang perjalanan ini,

Agar aku dapat bertemuMu di destinasi abadi

Janganlah cicirkan aku dari jalan ini,

Ketika aku sering mencicirkanMu...

bab7

Ya Allah Ya Rahman,

Kau berilah kepadaku peluang,

Untuk berbakti kepada ibu bapaku,

Kerana pengorbanan mereka sejak dari kecilku

dan Kasihanilah mereka seperti mana mereka mengasihiku sewaktu kecilku...

Dan tempatkanlah mereka di syurga abadi...

Raya-50

Ya Allah, Sesungguhnya aku kecewa dengan diri ini,

Aku sering meninggalkan tanggungjawabku,

Aku sedar, namun aku sering tewas, dan aku tewas lagi,

Kau dengarlah luahan ini, agar aku kembali bertapak dan berlari

Menuju akhiratMu yang abadi...

0 comments

Post a Comment